czwartek, 17 maja 2012

Waniliowe muffiny z dżemem

Składniki

Składniki:
1 ½ szklanki mleka
1 ½ szklanki cukru
1 laska wanilii
2/3 szklanki oleju roślinnego
2 jajka
3 ½ szklanki mąki
1 łyżka proszku do pieczenia
1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka soli
½ łyżeczki cynamonu
½ słoiczkai dżemu malinowego (ja robiłam tez z porzeczkowym)

Do maczania muffinów
120 g stopionego masła
½ szklanki cukru
½ łyżeczki cynamonu



Przygotowanie

Przyznaje otwarcie, ze przepis pochodzi z programu 'Na słodko" z Kuchni TV ale stwierdziłam, że są to najlepsze muffiny jakie w życiu jadłam i robiłam, więc się przepisem podzielę z szersza rzeszą ludzi

Nagrzać piekarnik do temperatury 180 stopni Celsjusza. Na małym ogniu podgrzewać przez 15 minut mleko z przekrojona laską wanilii, aby mleko przeszło waniliowym smakiem i aromatem. Wyjąć strączek wanilii i odstawić mleko do wystygnięcia w temperaturze pokojowej. Kiedy mleko wystygnie, dodać cukier, jajka i olej, wymieszać trzepaczką. Wsypać na sitko mąkę, proszek do pieczenia, gałkę muszkatołową, sól i cynamon, przesiać razem do osobnej miski. Dodać mleko, wymieszane z jajkami i olejem i mieszać, aby składniki się połączyły, jednak nie rozbijać na zbyt jednolitą masę. Natłuszczone foremki lub papilotki do muffinów wypełnić ciastem do 2/3 wysokości. Łyżeczkę dżemu umieścić pośrodku każdego muffina. Wlać do foremek na wierzch pozostałe ciasto. Piec 35 minut, aż muffiny staną się złocisto-brązowe. Po wyjęciu z piekarnika odstawić muffiny w foremce na 15 minut, a następnie obrócić foremkę do góry dnem, wyjąć muffiny i zostawić, aby całkiem wystygły.
Posmarować czubki muffinów roztopionym masłem i zanurzyć w cukrze, wymieszanym z cynamonem.
Mi wyszły 24 muffiny (mam blache z IKEI).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz