sobota, 22 października 2011

Babka mięsno - kapuściana

Składniki

1 średnia główka kapusty 

Farsz
mięsny:
70 dag mięsa mielonego, wieprzowego lub drobiowego
3 jajka
1 cebula
sól
pieprz ziołowy lub prawdziwy
4 czubate łyżki bułki tartej

Farsz ryżowy:
1 torebka ryżu 125 g
kilka obgotowanych liści kapusty
3 średnie pomidory
2 jajka
4 łyżki kaszy manny
1 cebula
1 marchewka
łyżka oleju
sól + pieprz ziołowy lub prawdziwy
1 łyżeczka vegety
masło do posmarowania,formy
bułka tarta do posypania



Przygotowanie

Wyciąć z kapusty głąb. Kapustę włożyć do garnka, obgotować (liście mają być miękkie, ale nie mogą się rozpadać). Mięso doprawić jak na kotlety mielone, dodać jajka, przyprawy i bułkę tartą. Dokładnie wyrobić masę.
Ryż ugotować, dodać jajka, kaszę mannę. Cebulę podsmażyć razem z cienko pokrojoną marchewką, dodać do ryżu razem z ugotowanymi i pokrojonymi w kosteczkę liśćmi kapusty (ja dałam 3 liście). Pomidory sparzyć, zdjąć skórkę, pokroić w drobną kostkę i dodać do masy. Doprawić łyżeczką vegety i pieprzem.
Formę na babkę wysmarować masłem roślinnym, wysypać bułką tartą, wyłożyć ugotowanymi liśćmi kapusty i na to nałożyć farsz mięsny, a następnie farsz z ryżem. Wystającymi liśćmi nakryć farsz. Wierzch posmarować leciutko masłem roślinnym i piec w 180-200ºC około 70 min.
Z tej porcji wychodzą 2 babki.

Uwaga:
Można obydwa farsze zmieszać razem, ale mnie właśnie smakuje taka wersja jak w przepisie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz