wtorek, 13 grudnia 2011

moja sałatka tuńczykowa

Składniki

1 torebka ugotowanego ryżu
1 puszka tuńczyka w oleju
1 puszka kukurydzy
1 mała cebula
3-4 ogórki konserwowe
1 czerwona papryka
4-5 krążków ananasa z puszki
4 łyżki octu balsamicznego
2 łyżki soku z cytryny]
2 łyżki oleju
sól, pieprz, inne przyprawy
koperek ew. szczypiorek lub zielona pietruszka



Przygotowanie

Przed fotografowaniem zapomniałam posypać zielonym - a teraz już nie ma sałatki.

Paprykę, ogórki, ananasy, cebulę pokroić w kostkę. Wszystkie składniki  (tuńczyka dajemy razem z olejem) na sałatkę wrzucić do miski, wymieszać, doprawić wg smaku.
Przygotować sos - wymieszać ocet, sok i olej (jeżeli tuńczyk był w obfitej ilości oleju - a czasami taki się zdarza - wtedy zredukować ilość oleju). Wymieszać. posypać zieleniną.

Przepis pochodzi jeszcze z czasów studenckich a zaskakuje kontrastem smaków.
Praktycznie zapomniałam o niej - ale gdzieś po lodówce pętała się puszka tuńczyka. Przejrzałam przepisy na WŻ - ale żaden do końca mi nie pasował. Więc wpisałam swój

W każdym razie wszystkim życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz