środa, 18 stycznia 2012

Gotowana kapusta

Składniki


kapusta (ja rozbiłam z połowy głowki, bo tyle zostało mi od gołąbków)
sól
pieprz
majeranek
sczypta Vegety
1 listek laurowy
2 ziarnka ziela angielskiego
2 łyżki margaryny
2 czubate łyżeczk koncentratu pomidorowego
łyżka mąki wrocławskiej
2-3 łyżki oleju




Przygotowanie

Kapustę pokroić, wrzucić do garnka, zalać wodą, przyprawić solą, pieprzem, majerankiem (nie podam ile tych przypraw, bo sypałam "na oko"), 1 listek laurowy, 2 ziarnka ziela angielskiego, trochę Vegety i gotować.

Jak kapusta będzie miękka odcedzić, ale troszkę wody zostawić na dnie. Dodać 2 łyżki margaryny i 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego, wymieszać, postawić na małym ogniu i dusić pod przykryciem ok 10 min.

Na patelni zrobić zasmażkę: 2-3 łyżki oleju i łyżkę mąki usmażyć.

Zasmażkę wlać do kapusty, wymieszać i dusić na małym ogniu jakieś 5 min. Jeżeli kapusta będzie zbyt gęsta to można dodać jeszcze trochę margaryny.




Przepis dostałam od teściowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz